петък, 13 април 2012 г.

Маргарита Петкова: Моята златна книга е животът ми


Сн. Деница Дабижева


Боряна АНТИМОВА


“Моята златна книга е животът ми, чиито страници непрекъснато допълвам. Най-златните глави в нея са трите ми деца. Те са 24-каратови. Приятелите, любовите, враговете - там каратите са различни, примесите - също, но пък така е нормално, иначе става прекалено еднообразно. И стерилно, пък аз държа на естествения имунитет.” Така поетесата Маргарита Петкова отговори на въпрос на "Икар" за новата й награда.

На церемония в Съюза на българските журналисти тя, заедно с продуцентката Росица Вълканова получи отличието "Златна книга". Присъжда й се за завоюван висок престиж и принос към българската култура от Съвета на европейската научна и културна общност.

Наградата й връчи режисьорът Георги Стоянов, който поръча да си носи златната значка, защото и перото й е златно. Организаторите на церемонията от Клуба на българския културен и научен елит обявиха обществено допитване за идеята да се чества Световен ден на писмеността, като резултатите бъдат обявени на 24 май.

Почетната значка "Златна книга" е изработена от 24-каратово злато във формата на разтворена книга, в Монетния двор на България. Нейни носители са Райна Кабаиванска, Силви Вартан, Христо Мутафчиев, Михаил Белчев, Валя Балканска и други 180 личности и институции от елита, допринесли за развитието на българската наука и култура. Всяка година те определят и новите номинации.

“Аз не съм колекционер на награди. Не участвам в конкурси, даже преди да ми се обадят от Съвета на европейската научна и културна общност, не знаех, че има такива високи отличия - каза още Маргарита Петкова. - Просто си върша работата. Но е хубаво, когато трудът ти бива оценен. И без да залитам в един от смъртните грехове точно в Страстната седмица – гордост, горделивост, суета, както искате го формулирайте - радвам се. Дано заслужено.

Както “Икар” отбеляза, в края на февруари излезе от печат 13-ата книга на една от най-обичаните съвременни поетеси - “Подсвирквайки – към Голгота”. При голям успех преминаха литературни четения из страната, за които тя споделя, че я зареждат страхотно. Как живее днес Маргарита Петкова?

“Около мен винаги е едно и също и винаги то е с различни нюанси. Всеки ден посрещам и меда, и жилото - и благодаря. Общо взето и в личен, и във всякакъв план съм живяла на принципа - "... каквото сабя покаже и честта, майко, юнашка". Перото е моята сабя, а на върха му е Свободата”, каза поетесата.

Още за новата стихосбирка - ТУК

Няма коментари:

Публикуване на коментар