сряда, 22 май 2013 г.

KPMG в България дари 1000 тома съвременна българска литература

Гергана Мантаркова, управляващ съдружник в KPMG България връчва документа за дарение на директора на Националната библиотека "Св. св. Кирил и Методий" проф. Боряна Христова


Водещата финансово-консултантска фирма отбеляза по нетрадиционен начин 20-годишнината си с издаването на сборника "20 съвременни български разказвачи"

Боряна АНТИМОВА

Водещата финансово-консултантска компания KPMG в България връчи днес официално дарение на обществените библиотеки, българските училища и културни центрове в чужбина на официална церемония в Аулата на Софийския университет „Св. Климент Охридски”. Хиляда екземпляра от книгата „20 съвременни български разказвачи” поеха своя път към широка читателска аудитория у нас и по света със съдействието на Националната библиотека „Св. св. Кирил и Методий”.

Книгата е издание на KPMG в България, посветено на 20-годишния юбилей на компанията. Изявени автори през последните години са предоставили своя любим разказ за нея, а илюстрациите към творбите са дело на студенти от Националната художествена академия.

„С изданието се опитахме на първо място да промотираме новата българска литература. Защото вярваме в социалното образование, в необходимостта качествени културни продукти да достигат до повече хора. Знаем, че пазарните времена традиционно са трудни за културата, в пазарни условия стойностната литература трудно намира път до широки читателски кръгове.

От друга страна, опитахме чрез нашия проект да подкрепим млади български автори и млади български художници. Да направим възможно гласът им да стане по-силен, за да бъде чут, да отворим повече очи за красотата, която създават.

И не на последно място, ние създадохме книгата в знак на отношение и уважение, към нашите служители и клиенти – книгата е емоция, която споделяме с тях, добавена стойност в общуването помежду ни, което ни прави още по-близки”, сподели Гергана Мантаркова, управляващ съдружник на KPMG в България.

Дарението бе прието от директора на Националната библиотека проф. Боряна Христова, която благодари от името на получателите му. По думите й, книгата „20 съвременни български разказвачи” дава пример за това как бизнесът подава ръка на творческата общност, а дарението за средищата на българската култура в страната и по света свидетелства за отговорното отношение на KPMG към обществото като цяло.

KPMG в България е водеща компания за одиторски, данъчни и консултантски услуги в страната, член на глобалната мрежа на KPMG от независими фирми членки. Като корпоративно отговорна компания, KPMG подкрепя различни проекти в полза на обществото, включително и в областта на културата.

Да подариш безсмъртие
(нещо лично и емоционално от мен)

За какво са всичките пари, спечелени с много амбиции, труд и професионализъм, ако не ги вложиш в нещата, които най-много обичаш – да пътуваш с любимия човек, да зарадваш детето си с първата китара или… да дадеш живот на една книга? Да подариш безсмъртие... Вдъхновяващо е да помогнеш на един разказ да види бял свят… Стимулиращо е да подкрепиш един млад и талантлив писател да бъде забелязан и оценен.


Миналото лято имах честта да участвам заедно със служители от KPMG в подготовката на списание, отразяващо 20-те години присъствие и възход на фирмата в България. Кой казва, че счетоводителите са сухи и скучни хора? Работата ми с тях разби всякакви подобни клишета.


Хората от KPMG обожават четенето и го правят винаги, когато могат. Те пожелаха да отбележат по най-благородния начин 20-годишнината на фирмата у нас - като издадат едно много луксозно и качествено като съдържание и форма томче с разкази на съвременни български автори.


Така подариха безсмъртие - на себе си и на творбите, включени в сборника. Защото поискаха наред с многото великолепни образци от българската и световната литература, на рафтовете си да имат нещо ново, съвременно и качествено. Нещо, достойно за нашия XXI век, което с удоволствие да прочетат те самите, да подарят на близък човек или да оставят в наследство на потомците.

Сборникът е резултат от традициите, които KPMG са заложили и следват в сферата на корпоративната социална отговорност. В сърцевината на ценностите на компанията стои ангажираността към общностите, в които работят служителите й, и проблемите, които ги засягат. Те са убедени, че когато на свой ред дават нещо на обществото и околната среда, стават по-добри граждани и спомагат за създаването на по-здрави основи за бъдещето.


От 2002 г. KPMG България участват в различни социални инициативи, а през ноември 2007 г. официално поставят началото на програмата си по корпоративната социална отговорност. В нея се акцентира на ангажименти, устойчиви в дългосрочен план и с ефект върху по-широката общественост. В провеждането на благотворителните акции служителите използват ефективно уменията и познанията си на водещи професионалисти в одитните, данъчните и консултантски услуги.


Когато взех в ръцете великолепно илюстрираното томче, събрало емоциите на екипа на KPMG, желанието им да оставят нещо от себе си за богатото ни културно наследство, ме обзе вълнение. Тези супер професионалисти ми станаха много близки. Те знаят как се печелят пари, но и знаят в какво си струва да ги вложат.


Да отбележиш 20-годишнината на компанията със сборник разкази на 20 великолепни съвременни писатели, и да дариш 1000 екземпляра на всички библиотеки у нас - безценно...  Не познавам друга подобна компания, която по толкова фин, изискан и благороден начин отбелязва своя юбилей. Мога само да се надявам, че примерът на KPMG ще бъде достатъчно заразителен.

Няма коментари:

Публикуване на коментар